iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Tuesday, March 18, 2014

natural make-up solutions: concealer/soluții naturale de machiaj: corector anticearcăn


I've never been the type to wear a lot of make-up. But now that I can make my own products and know exactly what's in them, I decided to change that. And because I have some decently sized dark rings under my eyes, I started with this natural concealer. It's made of shea butter, rice oil, zinc oxide, vitamin E and mineral pigments. The recipe is generously offered by Elemental.
[Nu am fost niciodată genul care să facă risipă cu machiajul. Dar de când am realizat câte produse îmi pot face singură acasă și faptul că știu exact ce pun în ele, m-am gândit să schimb foaia:) Și am hotărât să încep cu un corector anticearcăn, pentru că la capitolul ăsta stau cel mai bine :D. Rețeta e pusă la dispoziție de Elemental. Corectorul iese destul de solid și rezistă un număr decent de ore pe piele. Dacă te joci cu cantitatea de pigmenți poți obține diferite nuanțe. Din cercetările mele am aflat că o regulă bună atunci când încerci eficiența unui corector este să vezi care acoperă cel mai bine venele de la încheietura mâinii.]

4 comments:

  1. What a good idea! I make everything else besides liquid foundation and eyeshadow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Thank you Marika! I've just seen a very pretty lipstick on your blog, peach colour, yummy!

      Delete

Contact Form

Name

Email *

Message *