iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Tuesday, October 16, 2012

Black brown windsor soap / Săpun brown windsor negru

I want to talk about some batches that I almost failed and managed to tweak around. This is one of them. I wanted to make Brown Windsor soap again (well, a sort of  BW, because I still can't find the caraway essential oil). This is the look I was hoping for. However, it was a larger batch and I thought I might add some more cassia and cloves essential oils - after all, I wanted this soap to be strongly fragrant, this is its selling point. Somehow, after I poured it into the mold, it started to really heat up and - oh, no! - separate.

Separation is a dreaded word by all soap makers. I panicked instantly and for a few minutes I was busy doing that. Then, I thought maybe I can save it in the double boiler. So I turned up the heat on my stove and started mixing in the soap. Two minutes later I had a black glassy soap mass and quite gloppy. I didn't want it to become gloppier so I set it in the mold with a spoon. The essential oils didn't have time to leave the soap in only two minutes, so the good part is that I managed to make a more fragrant Brown Windsor than usually. And I like the tweak with the flowery band imprint. And I remembered later that Brown Windsor soap is actually supposed to be all brown. So this may not be as bad as I thought.

[O să fac câteva episoade despre tranşele de săpun pe care am fost cât pe ce să le arunc la coş şi pe care am reuşit totuşi să le salvez. Una a fost cea pe care am transformat-o în scrub cu zahăr. A doua este cea de faţă. Am vrut să fac o nouă tranşă de săpun Brown Windsor (aproape BW pentru că încă nu am făcut rost de uleiul esenţial de chimen). Acesta este aspectul pe care îl doream. Oricum, era o tranşă mai mare ca de obicei şi m-am gândit să pun mai mult ulei esenţial de scorţişoară şi cuişoare. În fond, mirosul e calitatea distinctivă a acestui săpun. Cumva, după ce am turnat în formă, săpunul a început să se încălzească foarte tare şi - ţineţi-vă bine - să se separe. Separarea este bau-bau-ul săpunarilor de pretutindeni. Câteva minute am fost ocupată să mă panichez bine. Apoi m-am gândit să torn toată tărăşenia înapoi în oală şi s-o pun puţin pe foc (la bain marie). Cam în două minute de mestecat, săpunul era frumos, incorporat, sticlos, şi deja destul de închegat aşa că m-am grăbit să-l pun în formă, operaţiune pentru care a trebuit să folosesc lingura. Totuşi, în două minute de stat pe baie de aburi, uleiurile esenţiale nu au avut timp să se evapore, aşa că acest săpun este niţel mai parfumat decât celelalte Brown Windsor-uri ale mele. Şi îmi place şi găselniţa cu imprimeul floral. Şi mi-am mai amintit că în reţeta originală pe care am văzut-o la săpunul Brown Windsor, acesta era negru. Aşa că poate nu e un lucru aşa rău că s-a întâmplat ce s-a întâmplat.

P.S. De ce am scris toată polologhia asta? M-am gândit că poate îi încurajez şi pe alţii să aibă încredere, chiar şi atunci când nu merge totul ca pe roate, că poate nu e totul pierdut. Din ce am mai citit şi prin alte părţi, sunt puţine probleme în fabricarea săpunului care să nu poată fi reparate la cald. Asta a fost una dintre ele. Problema, din câte am analizat eu, au fost uleiurile esenţiale de scorţişoară şi cuişoare - cel puţin în parte. Şi poate am pus soluţia de sodă un pic mai caldă decât de obicei - nu sunt foarte sigură.]

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *