iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Tuesday, October 9, 2012

Soap troubleshooting / Ce faci când nu iese săpunul

Looking so darn cute in the photo, who would guess that this batch of soap was not such a success? I made the mistake not to check the purity on a bag of sodium hydroxide I bought from a local store. It was 70% pure, the rest of 30% being salt and sodium carbonate. The problem were not "the impurities" which did not dissolve anyway, but the fact that the emulsion had too little lye. So the soap came out too soft. Imagine making a soap with 30% superfat... at least. But beside its softness, I used a little bit and it turned out to be good soap, and smells great too - perfumed with Melissa and Geranium e.o. So I had to figure out a way to reuse it. Lucky for me, I recently investigated how sugar scrub cubes are made, and I knew you needed a soap base, some vegetable oil and sugar. My soap already had excess oil. So I melted it in bain-marie, I added some sugar - about 100% and poured in the molds. I put it in the freezer for 24 hours and then was able to unmold.

[Dat fiind că e aşa drăgălaş în poză, nimeni n-ar ghici că aceasta e una din tranşele de săpun mai puţin reuşite, şi încă una mare. Am făcut greşeala să cumpăr sodă caustică de la un magazin de cartier şi să nu verific ce puritate are. Ochiometric mi-a părut suficient de albă şi de încredere, asa că i-am dat înainte. Bineînţeles, era sodă de puritate 70%, cu 28 % sare de bucătărie în ea. Problema nu a fost însă sarea (care în mare parte nici nu s-a dizolvat şi am aruncat-o) ci faptul că emulsia a  avut prea puţină sodă caustică.... adică un discount de vreo 30% pe puţin. Ce m-a surprins este că în afară de duritate, toate celelalte calităţi ale săpunului sunt prezente. Aşa că m-am gândit la o soluţie să îl pot folosi. 
Recent, căutasem reţete pentru scrub cu zahăr sub formă de cuburi. Ştiind că pe lângă baza de săpun se mai adaugă un ulei vegetal şi zahăr, mi-a venit ideea salvatoare. Ulei în exces săpunul deja avea. L-am retopit pe baie de aburi, i-am adăugat zahăr (cam 100%) si l-am turnat în forma de cuburi pentru gheaţă. Voila:]

Ingredients:  Saponified oils of coconut, palm, olive pomace, castor, shea butter, white sugar, essential oils of Melissa and Geranium.

[Ingrediente: Uleiuri saponificate de cocos, palmier, măsline turte, ricin, unt de shea, zahăr alb, uleiuri esenţiale de roiniţă şi geranium.] 

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *